• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ser mina chanser ut?

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Att ändra återbetalningstid och belopp kommer inte att förändra någonting. Hade någon bank kunnat erbjuda dig 300.000 så hade dom gjort det när du sökte på 500.000. Samma med återbetalningstiden.
ah okej då är det ingen ide att göra nått än att tacka nej och vänta till oktober då 3 uc ff försvinner och billånet är borta med
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Synd. Du hade 643 blanko och 384 lön. Dvs belåningsgrad på 1,67.
Om du väntar tills du är nere på belåningsgrad 1,5 kan du ansöka igen.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Synd. Du hade 643 blanko och 384 lön. Dvs belåningsgrad på 1,67.
Om du väntar tills du är nere på belåningsgrad 1,5 kan du ansöka igen.
Jag vet det ända jag ville göra var att byta ut ett lån så jag skulle få bättre månadskostnad jag hade räknat med att få ner den cirka 700-800
Men men bara hålla ut till oktober då har jag fått bort massa annat skräp
 
F

Fd Bankman

Gäst
Poäng: 0
Att ändra återbetalningstid och belopp kommer inte att förändra någonting. Hade någon bank kunnat erbjuda dig 300.000 så hade dom gjort det när du sökte på 500.000. Samma med återbetalningstiden.
Det stämmer inte Zaozi.Vissa banker har tyvvär en automatisk spärr då den känner av att kriterierna inte är något dom kan erbjuda därav ger dom inget automatisk bud på en sån ansökan. Så skillnaden att söka på 15år istället för 20 kan göra att denna spärren inte gör så den som söker får ett automatiskt erbjudande. Allt är inlagt efter bankens algoritmer som dom lagt in för att ge ett bud. Dvs du får fler erbjudanden om du söker på 15 år för det är fler som är inom den radien. Det finns också vissa som ger bud ändå på det dom kan erbjuda men inte alla så man missar fler erbjudanden än vad man kan tro.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det stämmer inte Zaozi.Vissa banker har tyvvär en automatisk spärr då den känner av att kriterierna inte är något dom kan erbjuda därav ger dom inget automatisk bud på en sån ansökan. Så skillnaden att söka på 15år istället för 20 kan göra att denna spärren inte gör så den som söker får ett automatiskt erbjudande. Allt är inlagt efter bankens algoritmer som dom lagt in för att ge ett bud. Dvs du får fler erbjudanden om du söker på 15 år för det är fler som är inom den radien. Det finns också vissa som ger bud ändå på det dom kan erbjuda men inte alla så man missar fler erbjudanden än vad man kan tro.

Jag har ringt och pratat med flertalet förmedlare gällande detta och alla har sagt att det inte spelar någon roll. Däremot så har jag frågat om skillnaden mellan 12 respektive 15 år, kanske är annorlunda med 15 kontra 20.
 
F

Fd Bankman

Gäst
Poäng: 0
Självklart säger förmedlingsbolagen så men dom är inte själva banken så dom vet inte hur bankerna lägger sina risker gentemot att sålla bort sånt som inte ska läggas tid på. Jag kan med 100% säkerhet säga att det finns vissa banker som har detta. Varför tror du tex att nästan ingen som söker genom Advisa inte får något förslag från Nordea? Jo dom har en massa parametrar för att ens ge ett förslag! Bl.a 12 år i löptid men sen jätte mycket av andra konstiga säkerhetsåtgärder.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Självklart säger förmedlingsbolagen så men dom är inte själva banken så dom vet inte hur bankerna lägger sina risker gentemot att sålla bort sånt som inte ska läggas tid på. Jag kan med 100% säkerhet säga att det finns vissa banker som har detta. Varför tror du tex att nästan ingen som söker genom Advisa inte får något förslag från Nordea? Jo dom har en massa parametrar för att ens ge ett förslag! Bl.a 12 år i löptid men sen jätte mycket av andra konstiga säkerhetsåtgärder.
Så med andra ord borde jag sökt på 12 år högst
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Nej
Så med andra ord borde jag sökt på 12 år högst

Jag är 100% säker på att det inte var återbetalningstiden det handlade om. Håller fast vid att det inte spelar någon roll om du tar lång återbetalningstid, bankerna beviljar de antal år som dom kan. Tex om du är pensionär eller ”för gammal” för att ha det i 10-12-15 år.
 
F

Fd Bankman

Gäst
Poäng: 0
Då uträkningarna görs av banken så ska den totala budgeten gå ihop vilket innebär att tar du kort löptid på lånet så får du högre månadskostnad och budgeten kanske inte går ihop för bankens kriterium. 15 år är att rekommendera för då avväger man risken mot att budgeten ska hålla gentemot löptider som bankerna erbjuder. Men det är alltid en avvägning beroende på hur ekonomin ser ut för den sökande.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Hej en fråga jag tänkte ta min fru som med låntagare, men då är min fråga vilken inkomst ska man skriva på henne? Är det hon tjänar när hon jobbar eller det hon går nu när hon är mammaledig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp